Pastoraatsgroep

Geïnspireerd door het voorbeeld van Jezus Christus, De Goede Herder, en vertrouwend op de kracht van de Heilige Geest, willen wij vanuit het pastoraat in liefde naar elkaar omzien en naar onze naasten dichtbij en ver weg. Als vrijwilligers initiëren en coördineren wij deze inzet vanuit de parochie als geheel en vanuit de geloofsgemeenschap waar een ieder van ons woont, werkt en kerkt.

Samen ondersteunen we zo het pastoraal team bij de uitoefening van haar opdracht op het gebied van de liturgie, de catechese en de diaconie. Wij denken mee over de invulling hiervan en sturen zelf ter plaatse deze drie kerntaken van het pastoraat aan: het vieren, leren en dienen waarmee onze geloofsgemeenschap wil getuigen van Gods trouw en de bevrijdende boodschap van het Evangelie.

Heeft u ideeën, vragen of opmerkingen over ons werk,
bel dan naar één van de zes kerklocaties of naar één van onderstaande personen:

Hennie van den Brand, Vorstenbosch; 06-10402525
Annie den Teuling, Nuland; jemdenteuling@home.nl