Het Vormsel

Familiepastoraat de Goede Herder

Binnen de parochie De Goede Herder kennen we al enige tijd Familiepastoraat.

Het Familiepastoraat, van parochie De Goede Herder, zet zich in op de 3 pijlers: Catechese, ontmoeten en samen vieren.

Catechese voor alle leeftijden, ontmoeten met gelijkgestemden en samen vieren met de parochiegemeenschap met regelmaat.

Familiepastoraat heeft de dynamiek van een familie als aangrijpingspunt: geloof beleven, (geloofs-)opvoeding, initiatie in de kerk, duurzame en liefdevolle relaties vormen en onderhouden. Het omvat ook catechese, vorming voor het hele gezin.

Het Familiepastoraat heeft als doel om samen met kinderen/tieners van alle leeftijdsgroepen en hun ouders een gemeenschap te vormen rondom het geloof. Wij hebben binnen het Familiepastoraat verschillende groepen van kinderen van verschillende leeftijden

– Kinderen die zich voorbereiden op hun eerste communie

– Kinderen die zich voorbereiden op het heilig Vormsel

– Broertjes en zusjes

Ook voor ouders is er een programma binnen het Familiepastoraat, omdat samen groeien in geloof daarvoor een vruchtbare voedingsbodem vraagt binnen de gezinnen.

Het Familiepastoraat vindt plaats op een 5-tal bijeenkomsten op zaterdag namiddag van 17.00u tot 19.45u in de kerk van Heesch. We beginnen met een moment van samenkomst in de diverse deelgroepen waar we leren over God en Jezus, waar we creatief bezig zijn met ons geloof en waar we samen de mis vieren. Tussendoor is er een lichte maaltijd.

Naast deze vijf bijeenkomsten zullen er twee Kliederkerken georganiseerd worden. Een rondom het thema ‘Kerst’ en een rondom het thema ‘De Goede week’.

Welkom om aan te sluiten!

Mocht u meer informatie willen of heeft u vragen, mail ons gerust via: familiepastoraatdgh@gmail.com.

Team Familiepastoraat De Goede Herder.

Het activiteitenprogramma met betrekking tot de 1ste Communie en het H.Vormsel vindt U hier.

Het inschrijformulier voor de 1ste Communie en het H.Vormsel vindt u hier.

De nieuwsbrief van parochie De Goede Herder vindt U hier.